راهنمای آزمایش کودکان

 آزمایش دادن و علی الخصوص خونگیری برای کودکان کمی ترسناک به نظر می رسد، اما ما در اینجا برای کاهش این اضطراب به چند راهکار ساده اشاره می کنیم.

نشان دادن حقیقت ماجرا به کودک: برای کودک توضیح دهید که آزمایش او شامل چه چیزهایی است و چه کسی آن را انجام خواهد داد. کودک را برای یک درد کوچک و یا یک آخ مختصر آماده کنید به جای اینکه  به او بگوئید  آزمایش دادن هیچ دردی ندارد، فقط به او بگوئید همکاری کند تا آزمایش او سریع انجام شود و بعد از پایان آزمایش از او تشکر کنید و همکاریش را تحسین نمائید.

 پیش بینی زمان آزمایش: آزمایش کودک را برای زمانی بگذارید که او خسته و گرسنه نیست. بهتر است ابتدا از آزمایشگاه در مورد نیاز به ناشتایی و میزان نمونه موردنیاز سئوال کنید و با وضعیت کودک هماهنگ شوید.

 تمرین با کودک: قبل از رفتن به آزمایشگاه با کودک یک تمرین انجام دهید و نمونه گیری را برای او تداعی کنید و میزان تکان دادن دستش را چک کنید. به او بگوئید تا 3 بشمارد و بعد نفس خود را خالی کند. کودک با این روش آرامش می گیرد و این کار به پر خون شدن رگ و شل شدن آن کمک می کند.

 پرت کردن حواس: هنگام نمونه برداری با کتابی رنگی، اسباب بازی و یا آواز مورد علاقه حواس کودک را پرت کنید.

 آیا هنگام آزمایش همراه کودک باشیم یا نباشیم؟ اگر نوع نمونه برداری این اجازه را به شما می دهد که او را همراهی کنید، می توانید با او باشید.

 آزمایش ادرار: قبل از آزمایش ادرار به کودک نوشیدنی بدهید. صدای آب نیز می تواند به جاری شدن ادرار کودک کمک کند.

ادامه
کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آزمايشگاه پاتوبيولوژي کيکاووس می باشد.
طراحی شده توسط شرکت پیوند طب و نرم افزار